افزایش قدرت نظامی مطالبه مردم و نخبگان

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

ما با ولایت زنده هستیم

پنج شنبه 3 تير 1395

افزایش قدرت نظامی مطالبه مردم و نخبگان

سردار حسین اسداللهی

جمهوری اسلامی ایران، همانند سایر کشورها، طبق کنوانسیون‎های جهانی حق برخورداری از توان دفاعی، نظامی و حراست از مرزهای خود را دارد. بنابراین، حراست از سرزمین تنها مختص ایران نیست بلکه همه کشورها باید از مرز و بوم خود دفاع کنند.
دخالت‎های بیجای آمریکا در توان نظامی ایران این سؤال را مطرح می‎کند که کدام‎یک از کشورهای جهان تمایلی به داشتن قوای نظامی کارآمد از خود نشان نمی‎دهند و مایل به برخورداری از نیروی نظامی اید‎ه‎آل نیستند؟
همچنین، کشورهایی که از توان نظامی بالایی برخوردارند هرروز در پی ارتقای سطح توانمندی‌های نظامی خود بوده و برای تقویت آن، هزینه‎های قابل توجهی را صرف می‎کنند. اگر حاکمیتی به افزایش و ارتقای توان نظامی خود اعتنایی نکند، یقیناً مورد بازخواست مردم و نخبگانش قرار خواهد گرفت زیرا یکی از مهمترین عوامل حفظ استقلال، دفاع از سرزمین خود و مبارزه با متجاوزان و متهاجمان است.
افزایش و سرعت رشد تکنولوژی به حدی است که هر لحظه‎ باید در اندیشه افزایش توان نظامی و سایر توانمندی‎های خود در حوزه‎های مختلف بود؛ همچنانکه قرآن مجید قرن‌ها پیش به این موضوع اشاره کرده که مردم جامعه اسلامی باید توان نظامی جامعه خود را افزایش دهند و از نفوذ دشمن به آن جلوگیری نمایند.  حضرت امام (ره) در این باره جمله عمیقی دارند. ایشان فرمودند: در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که از اکثریت آمادگی رزمی برخوردار باشد. ایشان براین مسأله نیز تأکید کردند که اکنون که کشور در امنیت و آرامش به سر می‏برد، بهتر است به فکر فردایی بود که دشمن ممکن است قصد تهاجم و دست‎اندازی به سرزمین اسلامی را داشته باشد. لذا باید از امنیت موجود و سرمایه‎های ملی برای افزایش توان نظامی کشور بهره برد و از تهدید و ارعاب و دخالت های بیجای دشمنان نظام اسلامی، لحظه‎ای هراس را به دل راه نداد.  
بدون شک، تقویت توان دفاعی و ارتقای توان رزمی کشور یکی از عوامل مهم بازدارندگی در نفوذ و تجاوز دشمنان به کشور است. البته با جرأت می‎توان گفت که انقلاب اسلامی ایران بیش از سه دهه است که با حضور و توان واقعی مردم و دعای شهدا سرپا ایستاده است. بنابراین، مردم و مسؤولان با توجه به توصیه‎های دینی و رهنمودهای بنیان‎گذار انقلاب اسلامی و با اعتماد و پشتیبانی از نظام و نظر خیر شهدا، برای ارتقای توان نظامی کشور کوشیده‎اند.
پُرواضح است که دشمنان ایران هرگز خواهان رشد و استقلال ملت ایران نیستند. آنها به دنبال ساختن جامعه‌ای ضعیف و بی‎دین در ایران هستند تا با کوچکترین بحرانی، در امور داخلی کشور دخالت نموده و بر مردم مسلط شوند. دسترسی به امکانات مختلف و بهره‎مندی از دانش به مذاق دشمن خوش نمی‎آید. از این‏رو، آنها همواره در تلاش بوده‎اند تا با تحت فشار قراردادن مردم و حاکمیت، منطق خود را بر ما تحمیل نمایند. درحالی که تنها منطقی که بر ما حکمفرماست، دستورات دین مبین اسلام است که از ما آگاهی و رشد و تجهیز نظامی و دفاع از میهن اسلامی را مطالبه کرده است.
مردم شهیدپرور ایران اسلامی در زمان جنگ تحمیلی با همراهی ارتشی که به نیروهای مردمی و انقلابی پیوسته بود، با کمترین امکانات در برابر جهانی ایستادند که تا دندان مسلح بوده و قصد تجاوز به کشور و سقوط نظام اسلامی را در ذهن می‌پروراند. با گذشت هشت سال دفاع‌مقدس و آشکارشدن بیش‎ازپیش کینه‎های دشمنان نسبت به مردم ایران اسلامی، همه ملت در کنار نظام ایستاده و خواستار تقویت بنیه‎های دفاعی کشور شدند و بی‎اعتنا به دخالت‎ها و ارعاب دشمن، زمینه را برای دستیابی به فناوری‏های روز فراهم‎ کردند. به‎امید آنکه روزبه‎روز شاهد تقویت توان دفاعی ایران بوده و سدی نفوذناپذیر در برابر توطئه‎های احتمالی دشمنان و به‏ویژه نظام استکباری و صهیونیست‎ها باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد زمانی در ساعت 8:19

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر : mohammad24z@chmail.ir


اگه دوست داری وبلاگ بسازی کلیلک کن
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ما با ولایت زنده هستیم و آدرس velayat-velayat92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::